Deniz Kurdu - İç kaplamalar
Deniz Kurdu ters çevrilikten sonra yapılması gereken ilk iş iskeletin, kaplamaya epoksi-elyaf takviyesi ile sıkıca bağlanmasıdır. Her bir postanın borda ve karine ile temas ettikleri kenarları mikrofiber dolgu kullanılarak elde edilen epoksi macunla doldurulur. Epoksi donmadan önce üzerine elyaf şerit yayılarak epoksi ile doyurulur. Bu postaların kaplamaya tam olarak yapışmasını sağlar. Bu işlem bütün elemanlar için bittikten sonra, karine ve bordanın iç yüzeylerini bütünüyle epoksi ile kapladım.
Sintine boşluğundaki bazı bölmeleri köpükle dolduruyorum
Epoksi işleri bitince kontraplak kesme işine geri döndüm. Açıkcası en sevdiğim işlerden birisi olmuştu kontraplakları istediğim şekillerde kesmek. Testereyi çalıştırdığımda dünyadan uzaklaşıp işime odaklanmak beni rahatlatıryordu.
Oturak kaplamalarını zemin döşemelerini kesmeye başladım. Tabi bunların herhangi bir bilgisayar çizimi olmadığından yerinde ölçüsünü çıkarıp kaba parçayı kestikten sonra defalarca tekrar kesip zımparalayarak yerine alıştırmam gerekiyordu.
Artık bir kez daha çevrilip dışının epoksi-elyaf ile kaplanması ve boyanması var, daha sonra iç kısma tekrar döneceğiz..
Resimde görülen beyaz kumaş, 50 mm'lik cam elyaf şerididir. Dış kaplama ile birleşen bütün kenarlar epoksi macun ve fiber ile takviye edildi.
En çok keyif aldığım çalışmalardan birisi, çok hassas çalışma sonunda yerine tam oturdu
Yapıştırma işine geçmeden önce yapıştırılacak bütün parçaların hazır olmasını istediğimden bu dönemde yalnızca kontrplak parçaları kesip yerlerine alıştırdım
En çok özendiğim yerlerden birisi gözümü en çok korkutan parça bu başaltı zemininin kaplaması oldu. Burada 3 parça kaplama görülüyor. Bağlantı noktaları zor fark edilecek kadar düzgün oturmuş.
Baş altı zemininin üstten görünüşü
Kıç tarafın dolap zemini yerleştirilmiş, detay çalışmaları görülüyor
Sintine boşluğundaki bazı bölmeleri köpükle dolduruyorum
Zemin parçalarının bir kısmı ve baş üstü yapıştırıldı. Küpeşte parçalarının kaba kesimi yapıldı
Epoksi işleri bitince kontraplak kesme işine geri döndüm. Açıkcası en sevdiğim işlerden birisi olmuştu kontraplakları istediğim şekillerde kesmek. Testereyi çalıştırdığımda dünyadan uzaklaşıp işime odaklanmak beni rahatlatıryordu.
Oturak kaplamalarını zemin döşemelerini kesmeye başladım. Tabi bunların herhangi bir bilgisayar çizimi olmadığından yerinde ölçüsünü çıkarıp kaba parçayı kestikten sonra defalarca tekrar kesip zımparalayarak yerine alıştırmam gerekiyordu.
Çalışma ortamından bir görüntü
Parçalar hazır olduktan sonra hepsinin yerlerine sırayla yapıştırılması gerekiyordu
Epoksi macun kullanarak parçaları teker teker yapıştırmaya başladım
Dolaplar şimdiden hazır
Baş altı dolabının kıça bakan tarafında dayımın da emeği geçti. Bize misafir oldukları bir akşam kolları sıvayıp "hadi teknede bir şeyler yapalım" demişti
Kıç taraftaki motor yuvasında çok fazla detay çalıştım. Böyle kısıtlı bir alanda kıçtan takma motoru kullanabilmek için defalarca motoru yerinde denedim. Motor kolunun manevra sırasında rahat hareket edebilmesi gerekli olduğundan etrafına gerekli açıklıklar ekledim. Bağlantı yerlerinde ise hatırladığım ama fotoğrafını çekmemiş olduğumu fark ettiğim ilginç detaylar vardı. Artık malzemeleri olabildiğince değerlendirerek atık malzeme miktarını düşük tutmaya çalıştığımdan elimdeki malzemelere göre parçaları şekillendirdim
İşte motor böyle duruyor
İç kaplamaların son hali böyle
Yorumlar
Yorum Gönder