Deniz kurdu - Boyama


    Seçeceğim renkler tasarım aşamasından itibaren aklıma takılan bir mevzuydu. O zamanlar parlement mavisini çok seviyordum, tekneme de yakışacağını düşündüğüm bir renkti. Güverte üzerinde kullanacağım kızıl ahşap ile güzel duracağını düşündüğümden parlement mavisini uygun gördüm.
    Epoksi macun kullanmak istemediğimden en dayanıklı boya türlerinden olan epoksi boya kullanmaya karar verdim. Ara sıra yanıma uğrayıp sohbet etmeyi seven, eskiden bu dükkanda kaportacılık yapan, Cengiz usta boya konusunda yardımcı olmak istedi. kendisinin boya tedarik ettiği bir boyacısı varmış. beni oraya götürdü. istediğim miktarda ve renkte boyayı hazırlattım. Bir de kuşak için az miktarda beyaz boya, tiner olarak aseton ve epoksi astarı aldım.
   Epoksi boyaları seyreltmek için aseton kullanılır. Epoksi boyalar da çift komponentlidir. Boyayı kullanmadan önce sertleştirici ile karıştırıp gerekliyse asetonla seyreltmek gerekir. Boya karışımını hazırladıktan sonra kullanmalısınız. Beklediği yerde donacaktır. Aseton kullanarak bir miktar zaman kazanmak mümkün.
Astar boya ve üzerindeki maskeleme bantı
Astar boya ve maskeleme bantı baş tarafın görünümü

Borda boyanmış, bantlar henüz sökülmemiş

Maskeleme bantları sökülmüş halde

Bantlar söküldü, karine ve beyaz kuşak ortaya çıktı

      Borda boyası kuruduktan sonra bu sefer beyaz kuşağın boyanması için maskeleme yapılıyor. Ardından kuşak da aynı şekilde epoksi boya ile boyanıyor. Bundan sonra tekne tekrar çevrilerek borda etrafında ahşap kuşak çekmek ve ahşap kısımların ahşap boyası ile boyanıp verniklenmesi var.

Kuşak da boyandı ve iç mekanın boya ve vernik işlemleri için tekne çevrildi


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Deniz Kurdu / tasarım ve çizim aşaması

Doğaya Bakış

Deniz Kurdu - Yelken Direği