Deniz Kurdu - Yelken


     Yelkenim randa tipi yelkendi. Yelkenin rüzgâr etki merkezini diğer yelkenlere göre daha aşağıda tutabilecek bir yelken tipiydi. Ayrıca modern yelkenlerin dışında klasik yelkenlerin de karakteristiğini deneyimlemek istediğimden tarihsel yelkenleri kullanmayı tercih ediyordum. Bundan başka bir de en eski üç köşe yelkenlerden olan latin yelkeni teknemde denemek istiyordum.
     Yelken bezi olarak daha önce bir kaç yerde rastladığım ve pazarcıların da kullandığını fark ettiğim bir çeşit brandayı düşünüyordum. Brandacıya yelken çizimimi götürüp istediğim kumaşı göstererek sipariş verdim. Bir hafta sonra yelkeni aldığımda biraz hayal kırıklığına uğradım. İstediğim kumaş yerine daha kalın başka bir beyaz branda kullanmıştı. Bunu da daha sağlam olacağı gerekçesiyle seçtiğini söyledi. Asıl önemli olanın hafiflik ve düzgün bir yüzey olduğundan haberi yoktu. Yine de yoluma devam etme kararı aldım. Bu şekilde deneyecektim. Daha sonra tekrar istediğim kumaştan diktirirdim.

Çalışırken akşam oldu. Yelkeni serene bağlıyorum. Yelkenin serene düzgünce bağlanması gerekli, ne çok sıkı ne de gevşek olmalı.

Direğin epoksi ve vernik kaplaması yapılırken kürek yapımı için de kontrapilak tabakalar laminasyona hazır bekliyor. Kontraplakların lamine edilmesiyle ortaya çıkan kürek silüeti daha sonra zımpara ile küreğe dönüşecek

Yelkenin direk üzerinde nasıl duracağını görmek istiyorum. Saat ilerlemiş olmasına rağmen halatlarla uğraşmaya devam ediyorum. Çarmıhlar bağlandı. Selviçeler donatılıyor.

Seren ve serene bağlı yelken 

Yelken hissa edilirken... Kardeşimin de yardımıyla kandilisa ve mandar halatlarını lava ediyoruz.

Genç denizci, kardeşim

Rüzgar dolduğunda yelkenin aldığı formu gözlemliyorum

Yalnızca kendimi denizde hayal ediyorum. 

Seren direği


    Bir yelkenliyi kendi başına inşaa edip deneyerek öğrenmek bulunmaz bir fırsat oldu benim için. Farklı tip yelkenleri farklı tip tekne formlarını deneyerek pek çok farklı tekne ve yelken karakterini tanıma ve değerlendirme fırsatı arıyordum.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Doğaya Bakış

Deniz Kurdu / tasarım ve çizim aşaması

Nefsî Mulahazam