Kick Boks ve Hulusi Demir

     İki sene akşam koşularına çıkarak kondüsyon topladıktan sonra nihayet Hasan Doğan Spor Merkezinde Kick Boks antrenmanlarına yazılmıştım. Antrenörle tanışmak ve başlamak için ne  gerekli öğrenmek istediğimde, Hulusi Hocamla karşılaştım. Sonra öğrendim ki çok küçük yaşlarda Kung Fu'ya giderken antrenörüm Hulusi Demir hocammış. O günden sonra şevkim bir kat daha arttı, ve Hulusi hocam sayesinde Kick Boks en sevdiğim spor oldu. Kendisi hakkında uzun süredir yazmayı düşünüyordum. Sonunda linkini paylaştığım makaleye denk geldim.Makalede sporcunun ahlaklısı diyordu, ancak Hulusi Hocam ahlaklı bir sporcudan daha fazlasıdır. Önceki yazımda değerli insanlardan bahsetmiştim, işte kendisi örnek alınacak, saygı duyulacak, kıymetli bir insandır. Böylesi anlayışlı, tavırlarıyla saygı uyandıran ve karşısındakini kırmadan ikaz edebilen bir insan tanınmalıdır diye düşünüyorum. Ne var ki, kendimi bu konuda yeterli göremiyorum ve buradan sonra sözü Yener Çaycı ağabeyimize bırakıyorum:

http://www.duyurugazetesi.com/makale.asp?icerikID=207&B=SPORCUNUN-AHLAKLISI

"......Yurdumuzda ve milletlerarası yarışmalarda dereceler almış, hatta şampiyon olmuş çok değerli sporcularımız da var. Bunların bir kısmı spor hayatlarına, kendileri gibi şampiyonlar yetiştirmek için devam ediyorlar. Ama toplumda da hak ettikleri şekilde tanınmıyorlar. Gerçi onlar hayatlarından memnun. Şöhret olmak için herhangi bir çabaları da yok, istekleri de. Onlar için önemli olan kendisine, ailesine ve yaşadığı topluma faydalı olan sporcular yetiştirmek. 6-7 ay kadar önce bunlardan birisiyle tanıştım. 1987-1988 Avrupa Kung-Fu şampiyonu Hulusi Demir. Hulusi Hoca, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Kartal Hasan Doğan ve Ümraniye spor salonları ile ayrıca kendisine ait olan Kartal İlçesinin Soğanlık ve Cevizli semtlerinde ki spor salonlarında; Taekwondo, Kick-Boks, Wu-Shu alanlarında sporcu yetiştiriyor. Ben çocuklarımın da spor hocası olması nedeniyle Soğanlık’taki spor salonunu biliyorum. Hulusi Hoca’nın bir çok meziyeti var. Bunlardan birisi kitaplara ve yöresel eşyalara olan ilgisi. Spor salonunda hatırı sayılır bir kitaplığı ile yaşadığı yörelerden derlediği kap-kacak ve spor aletlerinden oluşan -adeta küçük bir müze- de var."

     " Hulusi Hocanın; her sporcuda bulunmayan fikri yapısı, ahlaki sorumluluğu, milli ve manevi değerlere yaklaşımı, hoş görüsü ve tevazusu da değerine değer katıyor. Kendisine sorumluluk sahibi, milli ve manevi değerlere sahip şampiyon sporcular yetiştirmesi hususunda başarılar diliyorum.
       Ayrıca buradan bir toplantı vesilesi ile kendisini dinlediğim ve mutlu olduğum, ringlerin, dışarıdan görüldüğü gibi sadece spor mücadelesinin yapıldığı bir yer değil aynı zamanda kültürlerin ve inançlarında mücadele yeri olduğunu, özellikle Avrupalı sporcuların Haçlı anlayışı ile mücadele ettiklerini, kendisinin de Türk Milletini temsil ettiğini ve milleti için her türlü fedakarlığı yapmaktan kaçınmayacağını belirten, bu milletin milli ve manevi değerlerini benimsemiş, Dünya Kick-Boks şampiyonu Serkan Yılmaz’a da gecikmişte olsa teşekkürü bir borç biliyorum. Saygılarımla."


    Böylesi kıymetli insanlarımızın var olduğunu bilmek ve onları tanıyabilmek yeterli değil, asıl mesele böyle insanlara hakkettikleri şekilde değer verip yeni nesillerimizin bu bilinç ile yetişmesine katkı sağlayabilmektir. Umuyorum, asil milletim kime niçin ve nasıl değer verdiğinin bilincinde olacaktır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Doğaya Bakış

Deniz Kurdu / tasarım ve çizim aşaması

Nefsî Mulahazam