Farklı bir sandal


  Yapımında kullanılan malzemeler yalnızca ahşap çay karıştırma çubukları, iyi bir tutkal, makas, ve kalem şeklindeki maket bıçağı (.. evet gerçek ismini hala bilmiyorum ) ..   Biraz da sabır ve aşka ihtiyacınız var dersem çok da abartmış olmam.. Zaten dürüst olacağım. Aklı başında olan bir insan bunu yapmaya kalkmaz.. Gider usulünce çok da fazla emek almayacak, ama daha ayrıntılı gerçeğe daha yakın bir maket yapar. Ben mi ?  Neden mi bunun için bu kadar zaman ayırdım ?  Benim için sadece bir maket yapmaktan ibaret değil de ondan. İlerde açıklarım.
     Ahşap çubukları kesip yapıştırıp ortaya önce omurgayı ardından da omurga üzerine postaları yapıştırdıktan sonra postaların uçlarından kuşak çıtalarını yapıştırdım. Boylamasına ikiye ayırdığım çubukları da bu postaların üstüne tek tek uygun şekillerde kenarlarından yontum kapladım. 
    Dış kaplama bittikten sonra sıra  güverte ve oturaklara geliyor. Güverteler için destek olacak şekilde postalarda kemereler yapıştırdım. Güverte sehimini ( güvertenini merkez hattından bordaya olan eğimi ) oluşturabilmek içinde eğdiğim parçaları yapıştırdım. 
güverte hattını oluşturmak için de güverte hizasında baştan kıça ince çıta şerit çektim. 
  Yarım güvertelerin destekleri de konduktan sonra görüntüsü çok hoşuma gittiği için bi süre dokunamadım sandala.. O emek güvertenin altında saklı kalacaktı :D 
   Güverte kaplamaları bitip de dış kısmına macun da sürüldükten sonra, sıra boyasında ve verniğinde.. Önce dışına macun sürüp zımparalayarak yüzeyi boya için hazırladım. Sonra nasıl boyayacağımı belirlemek için üzerinde bi süre düşünüp örnekler hazırladım. en çok özendiğim kısım teknenin rengi olacaktı.. İstediğim rengi tutturabilmek için de örnekler hazırladım.. 
  seçtiğim krem rengine benzer tondaki beyazın üstüne kalın bir yeşil şerit çekmeye ve üstüne de kırmızıyla ismini yazmaya karar verdim. Maskeleme ile kuşağı belirleyip boyadıktan sonra el becerisi ile kuşağa taşırmadan beyaz kısmı boyadım.. 
 Boyadan sonra bordanın üst dış kenarına son olarak ahşap kuşaklar yapıştırıp isim yazmaya odaklandım. Yeşil şeritle aynı kalınlıktaki çubuklara önce yazı çalışması yaptım çünkü ismi yazmak için tek şansım olacak ve hataya yer olmayacaktı.. Ve su bazlı boyalar birbirine karışıyor olduğundan yeşilin üzerinde kırmızının canlılığını koruyabilmesi için kırmızı boyayı fırçanın ucundan damlalar halinde yüzeye kondurmam ve sonra da kürdan ucu ile kenarlara açmam gerekecekti. 


Bu şekilde yazı yazmayı daha önce hiçbir yerde görmemiş ve duymamıştım. Ama o durumda öle bi çözüm aklıma geldi...  Güverte tahtaları ile iç yüzeylere de ahşap renklendirici sürüp vernikledim.
En son da teknenin tamamını vernikleyip imzamı attım.. 
  Verniklenmiş hali ile 



           

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Doğaya Bakış

Deniz Kurdu / tasarım ve çizim aşaması

Nefsî Mulahazam